Tématem nového filmu Jana Hřebejka Výjimečný stav jsou dezinformace a lži

Režisér Jan Hřebejk začal natáčet konverzační komediální drama z novinářského prostředí Výjimečný stav, jehož tématem jsou dezinformace, lži a záměrné upravování pravdy.

Za scénářem stojí autor stejnojmenného divadelního představení, novinář Milan Tesař. Hlavní postavy zahraničního rozhlasového zpravodaje a jeho partnerky redaktorky hrají Ondřej Vetchý a Tatiana Dyková. Film by se měl v tuzemských kinech objevit letos na podzim. ČTK o tom za distribuční společnost Bio Ilusion informovala Gábina Vágner.

„Vždycky jsem měl rád italské filmy o vážných tématech, které byly zpracovány s komediální nadsázkou. A takový je i snímek Výjimečný stav. Divák se pobaví, ale zároveň odejde z kinosálu se zásadními otázkami v hlavě,“ uvedl producent Miloslav Šmídmajer. „Už léta jsem si přál s Honzou Hřebejkem spolupracovat. Baví mě sledovat, jak umí jít do hloubky scénáře. Jeho filmy Pelíšky nebo Musíme si pomáhat budou navždy patřit k tomu nejlepšímu, co u nás vzniklo,“ řekl.

V příběhu rozhlasový zpravodaj na Blízkém východě Karel Beran, kterého hraje Vetchý, přijíždí na základě anonymu na otočku soukromě do Prahy. V Kamburu, který neprofesionálně opustil, však právě ve stejnou chvíli vypuká revoluce. Dostát povinnosti reportéra donutí zkušeného profesionála k mystifikačním reportážím, kdy vřavu arabské revoluce simuluje na kuchyňských spotřebičích ve vinohradském bytě. Ocitne se však v pasti, když se na základě vysoce sledovaných příspěvků rozhodně Český rozhlas poslat za zpravodajem podpůrný tým.

Do hlavní role zpravodaje obsadil režisér Vetchého. Jeho kolegyni redaktorku a zároveň partnerku ztvárňuje Dyková. Třetí zásadní roli rozhlasového eléva svěřil Jordanu Hajovi. „Pracovat s Honzou Hřebejkem mě moc baví. Hodně před natáčením zkoušíme, ale zároveň je tam prostor pro improvizaci, což mám ráda. Ten adrenalin je na tom skvělý, i když ne každému herci vyhovuje,“ podotkla Dyková.

V dalších rolích hrají například Jaroslav Plesl, Jaroslava Pokorná, Jana Plodková, Bořek Slezáček nebo Jiří Havelka.


Hřebejk natočil přes 20 celovečerních filmů, řadu televizních filmů a seriálů, divadelní inscenace, dokumenty i reklamy. Jeho nejpopulárnější film Pelíšky vidělo v kinech více než milion diváků a patří mezi nejnavštěvovanější české snímky po roce 1989. Úspěšné byly i jeho další filmy Pupendo, Horem pádem, Šakalí léta, Nestyda, Medvídek, Musíme si pomáhat, Kráska v nesnázích nebo Učitelka.

Pražský rodák Hřebejk vystudoval na FAMU scenáristiku a dramaturgii. S Petrem Jarchovským napsal scénář k filmové komedii Ondřeje Trojana Pějme píseň dohola. Právě Jarchovský se stal v dalších letech Hřebejkovým dvorním scénáristou. Společně natočili trilogii Zahradnictví, rodinnou ságu z let 1939 až 1959, která dějově předchází Pelíškům. Hřebejk často pracuje i pro televizi, například režíroval kriminální seriál Místo zločinu Plzeň či detektivní trilogie Pět mrtvých psů a Případ pro exorcistu. Příležitostně režíruje i v divadle, mimo jiné v pražských divadlech Pod Palmovkou a Na Jezerce.

Autor: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *